Aquest primer tema ha set una introducció al
món de la psicologia de l’educació.
A continuació faré un breu resum del que hem donat per posteriorment fer la meva reflexió sobre el tema donat a classe.
A continuació faré un breu resum del que hem donat per posteriorment fer la meva reflexió sobre el tema donat a classe.
Primer de tot hem començat veient que és la psicologia de l’Educació, és a dir, en quin terreny es centra. Entre tots varem anar reflexionant. Com a conclusió d’aquest mapa conceptual que varem fer, jo em vaig quedar amb la idea de que la psicologia de l’educació es centra o estudia el procés de l’aprenentatge, és a dir, com es produeix l’aprenentatge. Gràcies a aquesta rama de la psicologia podem comprendre millor el nostre treball com a docents i podem anar millorant a cada pas que donem.
Dins d’aquest tema també hem pogut observar
que la psicologia de l’educació estudia la conducta dins tots els àmbits
possibles, per poder entendre millor com es produeix l’aprenentatge. Per tant,
un aspecte fonamental a tindre en compte serà el moment evolutiu en que es
trobi l’Infant. Ja que per poder estudiar la conducta haurem de sabre en quin
moment es troba. És molt important que el nen sàpiga que confiem en les seves
capacitats i actituds, ja que si nosaltres no confiem en ell, no podrà confiar
en ell mateix. Per tant, som una gran influència com a mestres i hem de tindre
cura a l’hora d’actuar per tal de no dificultar el seu aprenentatge sinó
facilitar-lo.
I per últim un dels aspectes més importants
perquè es pugui realitzar adequadament l’aprenentatge de l’Infant, és la
motivació. Això ho hem de fomentar contínuament, ha d’estar present a la nostra
metodologia, ja que si un nen no està motivat, difícilment aprendrà.
Per altra banda, dins aquesta primera
introducció a la Psicologia de l’Educació, hem pogut conèixer els personatges
més significatius d’ aquesta rama com són: William James, Stanley Hell, Alfred
Binet, thorndike, Cattell, etc.
Tots aquestos han aportat el seu gra de sorra
per a poder arribar fins al punt on ens trobem avui en dia, cadascú amb els
seus estudis i les seves pràctiques. Gràcies a aquestos homes, la nostra
psicologia actual és més variable i completa que quan va començar i
paral·lelament la nostra educació també s’ha vist afectada.
Avui dia trobem diferents tipus de psicologia
de l’educació com són:
-
El conductisme, que va començar
estudiant l’aprenentatge simple i va acabar treballant reforç positiu i el disseny
dels processos d’ensenyament.
-
El cognitivisme, que és l’oposat
al conductisme, és a dir que estudia el procés d’aprenentatge.
-
Psicosocial.
-
Ecològica, que diu que l’entorn
del nen és qui potencia el seu desenvolupament.
Com a conclusió, la psicologia de l’educació ens ajuda a
estudiar els processos d’aprenentatge dels infants per a poder millorar cada
vegada més i poder-nos adaptar a les seves necessitats. Antigament només es
tenia en compte com ensenyava el professor i no com aprenia l’alumne, fet que
feia l’educació sigues molt homogènia. En canvi avui dia amb aquest mètode, podem tindre més en
compte les característiques individuals de cada nen, veien el grup com a grup heterogeni
i ric amb les diferencies de cadascú. Sabent que necessiten i com aprenen
podrem adaptar-nos millor a ells proporcionant una educació de qualitat als nostres
infants.
A continuació us posaré un vídeo de reflexió sobre aquest
tema.
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
ResponderEliminar