sábado, 19 de enero de 2013

Reflexions sobre dues activitats d'Educació Artística


Dins aquest bloc exposaré les dos activitats que m´han agradat més al llarg d’aquest primer semestre en l’assignatura d’Educació Artística i estètica. Fonaments de l’art plàstic i visual.

Per tant, realitzaré unes reflexions entorn als sentiments i pensaments que m’han sorgit a l’elaboració d’ambdues activitats elegides.

PRIMERA ACTIVIDAD

Aquesta activitat, hem va agradar moltíssim. Va ser la primera realitzada a l’assignatura. L’activitat consistia en dibuixar un cavall amb el seu genet al revés. Però l’experiència va ser tan especial pel fet de fer-lo amb l’únic pensament de que estàvem fent línies. 

Al principi, ens pareixia a totes una missió impossible. Jo em preguntava com anava a dibuixar un cavall cap a baix si ni tan sols sabia dibuixar-ho cap a munt. Així que vaig pensar en les paraules de la mestra i em vaig posar a pensar que tan sols eren línies. Així que vaig començar a dibuixar.

Quan vaig acabar la feina, m’he vaig adonar de quin era el vertader objectiu d’aquesta làmina. Vaig desconnectar totalment!

Així que sense adonar-me vaig fer aquell dibuix que tampoc anava tant desencaminat i vaig gaudir molt de tot el procés. 




 SEGONA ACTIVIDAD


L’altra activitat que comentaré, és la làmina de les temperes. Aquesta, degut al temps no l’he pogut realitzar a classe perquè ja no hi havia més temps.

Així que hem vaig posar a casa tranquil·lament a realitzar la làmina, amb una mica de música de fons, i més que una obligació, semblava que estava realitzant un hobbie.

Al començament de l’activitat, pensava que em portaria molt de temps, i que em costaria molt aconseguir vint – i – cinc colors diferents, podent utilitzar tant sols: Blau cyan, magenta i groc. Però a mesura que anava mesclant colors i pintant la làmina, van anar sorgint tots els colors i quan me’n vaig adonar ja havia completat la làmina.

Per tant, vaig gaudir molt de l’activitat i la poso entre les meves favorites.



Com a cloenda de l’assignatura, puc dir que ha sigut una experiència molt agradable. Una assignatura molt entretinguda amb la que he gaudit molt.

Hi ha hagut activitats que m’han agradat més que altres, però sense dubte ara tinc una sèrie de tècniques per a treballar amb els infants les arts plàstiques.

I com a aspecte més important de l’assignatura, personalment, he sigut capaç d’adonar-me com es poden sentir els infants realitzant una sèrie d’activitats. I la seguretat i confiança que agafes tenint el temps suficient per a poder realitzar les diferents activitats. Ja que Carmen ha respectat molt els ritmes de cadascuna de nosaltres, i això també fa que gaudim molt més cadascuna de les accions.

Per tant, ara que ho hem sentit a la nostra pell, hem de posar tot això en pràctica. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario