sábado, 11 de mayo de 2013

Setmana del 6 al 12 de Maig



Aquesta setmana ha sigut una setmana molt profitosa en la que crec que hem aprofitat bé el temps.
Com a l’anterior entrada vaig esmentar, la setmana passada vàrem decidir que dedicaríem més dies a la setmana per al musical, en tots els aspectes, però sobretot en els assajos.

Així que aquesta setmana hem quedat més dies que la setmana passada i es nota, ja que hem avançat molt més.

Abans de explicar-vos com han anat els assajos , cal comentar altre aspecte. I és que la setmana passada als assajos hem vaig  quedar amb la sensació que el tema de la musica i els efectes quedava un poc en l’aire. Així que vaig pensar, a mi m’agrada fer aquestes coses i damunt de tot soc la directora musical, doncs aprofito i ho faig jo.

Així que vaig comentar-li a les companyes que jo m’encarregava de gravar el CD de musica per a poder assajar el pròxim dia, ja que des de l’ordinador no s’escoltava bé. D’aquesta manera també, segons el meu punt de vista, podré compensar un poc el no poder fer tanta feina com les que estan a classe als matins, ja que ara amb la feina no puc assistir a les classes desgraciadament.

Per tant, el dilluns hem vaig posar a buscar els efectes musicals, a retallar música, a canviar formats d’àudio, etc.  I un cop vaig tenir les pistes totes llestes i ordenades vaig pensar:  I si faig un guió exclusiu per les cançons? I dit i fet, em vaig posar i vaig fer un altre guió per les cançons i les pistes, de manera que seguint aquell guió qui s’encarregués de la música no tingues dubtes ni s’emboliqués. Així que sense adonar-me, una cosa tan senzilla com gravar un CD de música, va portar-me tota una tarda de treball. Però la veritat és que vaig quedar molt satisfeta amb els resultats i segons les meves companyes elles també. I això reconforta molt, que valorin el teu treball!

Per altra banda, aquesta setmana també hem assajat molt! El dimarts, en quant vaig sortir del treball vaig anar a la universitat i com allí estaven les companyes que van a classe pel matí fent decorat, ens vàrem posar mans a l’obra i vàrem estar fent decorats des de les 14h. Fins a les 17.00h que varen arribar les companyes del grup de la tarda (és a dir, les que treballen pels matins). Un cop varen arribar, vàrem estar assajant des de les 17h fins a les 19h que deu de les dotze component teníem seminari de 19h a 19:30h. Però, en quant vàrem sortir del seminari vàrem seguir assajant fins a les 20:30h aproximadament.

La veritat és que va ser una tarda molt productiva, ja que vàrem poder realitzar l’obra unes quantes vegades, vàrem repetir les escenes que no quedaven del tot clares, vàrem realitzar les coreografies grupals. Vàrem avançar molt!

Aquell dia em vaig anar a casa molt satisfeta amb la feina feta. Encara que no massa amb la gravació que vàrem fer, perquè em vaig posar nerviosa i se’m va obligar mig text i va ser un poc desastrós. Però bé, coses que passen...!



Per últim comentar que dijous vàrem seguir amb els assajos. Al sortir del treball vaig anar a la universitat on les meves companyes del grup del matí es trobaven i vàrem decidir mirar el vídeo de l’últim assaig que vàrem fer per tal de poder observar les nostres errades i així després poder corregir-les al assajar totes juntes. Així que vàrem posar-nos mans a l’obra i segons anàvem veient el vídeo anàvem anotant coses que es podíem millorar, de totes les components del grup.

Després al arribar a la casa d’una companya (per la tarda), abans de començar l’assaig vàrem posar-nos a parlar mitja horeta sobre aspectes que s’havien de millorar de cara al proper assaig. Per exemple: vàrem dir que havíem de portar a terme la personalitat del nostre personatge al llarg de tota l’obra, sense oblidar-nos en cap moment; també vàrem dir que tinguéssim sempre el mateix to de veu durant tota l’obra; que ens havíem de moure un poc més per l’escenari, que féssim una veu més  acord al nostre personatge, etc.  A cadascuna de les components del grup li deien la nostra opinió i com es podria millorar, sense cap excepció i després elles ens varen dir la seva opinió sobre el nostre paper. D’aquesta manera, gràcies a les opinions de totes les components del grup, podíem aprofitar i millorant. Ja que pensem que les crítiques constructivistes ens poden ajudar a fer millor el nostre paper, i per tant el nostre treball.



Així que després de mitja horeta parlant sobre aquest tema, vàrem començar amb l’assaig.  Aquest dia vàrem començar per deixar llestes les coreografies finals, donat que si sempre comencem pel principi de l’obra és més difícil arribar a aquest punt de l’obra. Així que després de crear les coreografies i assajar-les sis o set vegades perquè quedessin clares, vàrem començar a assajar l’obra sencera.

L’assaig es realitza ja sense guions, d’aquesta manera ens anem habituant a actuar sense res a les mans i podem centrar-nos única i exclusivament en l’expressivitat i la part musical de l’obra. Però cal dir, que els tres personatges que surten al llarg de tota l’obra si que poden portar el guió, ja que com tenen papers més complexos pensem que encara està bé que utilitzin.  Per tant, vàrem estar tota la tarda assajant una i altra vegada, reflexionant sobre les errades i mirant de corregir-les i tornant a realitzar l’obra mirant de modificar-ho en la nova realització de la funció i així fins que ens vàrem anar a casa.


Cal dir, que abans d’anar-nos a casa, varen venir uns nens del barri que ens varen preguntar si podien passar al pati a observar-nos (donat que estàvem assajant al pati) i els hi vàrem dir que sí. I la veritat, és que la seva reacció a mi personalment em va donar molts d’ànims. Ja que com l’obra va destinada a aquest públic, qui millor per jutjar-nos que ells mateixos.

Van observar-nos dos nens d’uns vuit o deu anys i un petit de uns cinc. I tant els grossos com el petit van gaudir de la nostra obra i es van riure molt. Així que crec que això vol dir que no anem tan mal encaminades...! Ens va agradar molt el fet d’haver pogut fer l’obra per als nens i veure lo bé que s’ho passaven veient-nos actuar.



En general vaig anar-me’n molt contenta amb el treball del meu grup. Esperem que amb el temps que ens queda puguem perfeccionar-lo tot al màxim per així el dia 31 de Maig poder fer-lo perfecte! Però segueix pensant i dient que m’agrada molt com va quedant aquest projecte i que cada setmana que passa estic més entusiasmada!

No hay comentarios:

Publicar un comentario